باغ شاهنامه

باغ شاهنامه تأسیس در دهه 40 و مخصوص علاقمندان به فرهنگ ایرانی، فردوسی و شاهنامه

باغ شاهنامه

باغ شاهنامه تأسیس در دهه 40 و مخصوص علاقمندان به فرهنگ ایرانی، فردوسی و شاهنامه

باغ شاهنامه

امیدواریم توانسته باشیم قدمی در راستای ارتقاء فرهنگ فارسی برداشته باشیم
آدرس: مشهد بلوار توس، توس 33


آدرس کانال تلگرام: @shahnamehtoos

پیام های کوتاه

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


   موزه باغ شاهنامه مجموعه ای است به وسعت 3 هکتار در انتهای توس 33 (بلوار توس مشهد) که به همّت آقای سیّدحسن موسوی ساخته شده است و در ساخت و تزئین آن از معماری و هنر اصیل ایرانی بهره گرفته شده است. این مجموعه یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است. فضاهای پیش بینی شده در آن عبارتند از سالن اجتماعات، غذاخوری، نگارخانه، پارک بازی کودکان، فضای آبی، آلاچیق ها، سیاه چادرها، اوبۀ ترکمن، اجرای مراسمات نمایش نقالی و شاهنامه خوانی، نمایشگاه اقوام مختلف و یادآور ایران باستان می باشد.

 باغ شاهنامه محلی خواهد بود برای یادآوری میراث کهن دیار ایران زمین و مکانی برای احیای هنرهای اصیل و قدیمی این مرزوبوم که در حال فراموشی اند.

باغ شاهنامه مشهد یکی از بهترین فضاهای موجود در شهر مشهد برای برگزاری مراسم های آئینی و … بویژه بزرگداشت فردوسی بزرگ می باشد. علاوه بر این مکان مناسبی برای برنامه های آموزشی و همایش و از مکان های تفریحی مشهد است. طراحی اصلی فضاهای آن بر اساس شاهنامه دیده شده است اما با توجه به اینکه آقای موسوی مجموعه دار انواع اشیاء و لوازم دوره های تاریخی  گوناگون می باشد آن طور که می توان گفت موزه ای در باغ برپاست.


۰ نظر ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۳
جلیل عباسی سیوکی

موزه باغ شاهنامه


۰ نظر ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۶
علیرضا